Frascati Townhall Communications System

2 Systems of Infographics Supports With Integrated Lightning and Audiovisual Equipment

Year

2007

Type

Culture

Size

M

Status

Concept Design

Project team

P.I.U. architecture - Rome

Location

Frascati (Rome), Italy

Client

Municipality of Frascati

Concept

Dimension: 2 systems of infographics supports, for interiors and exteriors, with integrated lighting and audiovisual equipment.

 

The project proposes two different lines for the Frascati Town Hall communication system.. The systems integrate small signs for texts, logos and Braille symbols, in both  a compact line and a fragmented line. In the compact line there is a single sign, containing the Braille sign on a lower fold. In the fragmented line, the sign is composed of many signs: one for the site info, one for office hours, one for  historical information, and one for Braille symbols. Both are realized in INOX steel and semi-transparent Plexiglas. Text is serigraphic. The lighting system is placed between the signs and the support wall. Concentrated and diffused lights are integrated into both communication lines,, with audiovisual supports for disabled visitors.

 

 

 

Dimensione: 2 linee coordinate per spazi interni ed esterni pubblici e privati con sistemi di illuminazione e sistemi audiovisivi integrati.

 

Il progetto propone diverse soluzioni per la nuova segnaletica interna del comune di Frascati. Due soluzioni di linee coordinate integrano insieme insegne di testi, loghi e simboli Braille per non vedenti: una linea monoblocco e una linea più frammentaria ed articolata. Nella prima linea coordinata compatta la targa è unica. Su una piega in basso viene aggiunto un pannello informativo in linguaggio Braille. Nella seconda linea coordinata frammentaria, la targa è scomposta in più targhe: una con indicazione del luogo, una con orari, una con informazioni storiche e una con informazioni in linguaggio braille. Entrambe sono realizzate in acciaio inox e plexiglass semitrasparente. I testi sono serigrafati. L’illuminazione è posta tra le targhe e il muro retrostante. Ad entrambe le linee sono inoltre integrati dei sistemi di illuminazione, sul punto e diffusa, e sono integrati dei sistemi di comunicazione audiovisiva e di orientamento per disabili.